Tänään Hoo oli jotenkin hyvällä tuulella, tai siltä se ainakin näytti. Ne hymyt olivat jotain niin suloista ja jokaikinen päivä tämä tunne vain voimistuu. Tänään minua ei pahemmin masentanut, ja pelkästään nautin hänen läsnäolostaan. Hänen naurunsa, hymynsä ja edelleen ne naururypyt silmien ympärillä. Sulan. Tällaiset päivät ovat vain positiivisia. Jos aina vain miettisi, että kuinka en voi saada Hoota ja että kuinka huonosti asiat ovat, niin siinä masentuu vielä syvemmin kuin koskaan. Nyt sentään ainakin hetken jaksan iloita ja hehkuttaa, kuinka ihana hän taas onkaan. Joskus se unohtuu.

Haluaisin, että näitä päiviä olisi enemmän. Olen kateellinen ihastuneille ihmisille, jotka ovat vielä siinä seesteisessä vaiheessa, jossa kaikki tuntuu niin ihanalta, vaikkakin hauraalta, mutta sekin on parempi kuin jatkuva tuska ja haaveilu. Silloin siinä onnellisessa ihastumisvaiheessa haaveilukaan ei ole niin tuskaa, koska silloin on vielä toivoa. Ystäväni sanoi kerran, että jos ei ole toivoa, ei ole enää mitään. Minun täytyisi uskoa häntä, mutta silti en omista enää sitä tarpeellista toivoa. Minulla ei siis käsittääkseni ole enää mitään ja siltä se kyllä välillä tuntuukin. Raakaa, mutta totta minä puhun.

Tämä on niin ristiriitaista. Onnellisina päivinä mietin, että miten vielä edellisenä päivänä jaksoin murehtia niin paljon hänen takiaan, kun vaihtoehtoisesti voisin vain elää jatkuvassa hymyssä ja ajatellen häntä vain positiiviseen sävyyn. Masennuspäivinä mietin, että kuinka pystyin koskaan jatkuvasti hehkuttaa Hoota ja sulaa hänen olemassaoloonsa. Toki minä jotenkin surullisella mielialallakin nautin väistämättä hänen läsnäolostaan. Niistä hymyistä, liikkeistä, katseista, puheista. Näitä varjostaa silloin vielä vain se pieni painostus sydämessä ja hengitysteissä, ja koko ihminen huokuu sellaista "lälläslää, et saa minua koskaan" -tunnelmaa, josta tulee paha mieli.

Jos olisin sade,
pesisin pois kyyneleesi.
Jos olisin aurinko,
antaisin lämpöni sinulle.
Jos olisin tuuli,
puhaltaisin pahan mielesi pois.
Mutta olen vain minä.
Tekisin kaiken ja
vielä enemmän,
jotta sinulla olisi hyvä olla.