Kohta on pakko mennä nukkumaan ja hän vain on mielessäni. Joskus toivoisin, että voisin hetkeksi unohtaa hänet. Ihan vain tunniksi tai pariksi. Haluaisin jutella ystävieni kanssa muistakin asioista kuin hänestä. Haluaisin opiskella koulussa ilman, että etsin jatkuvasti häntä katseellani. Haluaisin syödä niin, että olen tietoinen ruoasta, mitä syön. Haluaisin katsella elokuvia niin, etten elättele turhaa toivoa omakohtaisesti elokuvan juonenkäänteiden takia. Haluaisin kuunnella musiikkia niin, etten vertaisi heti omaa tilannettani jokaiseen rakkauslauluun. Haluaisin yhden aamun, jolloin heräisin ilman pakottavaa tunnetta nielussa, sydämessä, päässä, kaikkialla. Se on se jännitys, joka minua aamuisin piinaa hänen suhteen. Olen niin kasvanut kiinni tähän tunteeseen, etten enää osaisi olla kunnolla, jos en tuntisi tällaisia hurjia tunteita koko ajan. Elämäni voisi olla tylsää, jos en olisi näin pahasti ihastunut. Toisaalta, tässä on niin monta huonoakin puolta, että sinänsä turha puhua tylsyydestä.

Sitä mietin vain vielä tässä ennen nukkumaanmenoa, että mitä jos en saa tästä koskaan mitään korvaukseksi? Haluaisin joskus tuntea, että minua rakastetaan. Että joku haluaa halata minua, koska pitää minusta tai että itse tunnen rakastavani toista ihmistä, ja hän minua. Pelkään, etten koskaan tule pääsemään sellaiseen elämäntilanteeseen. Minä olen vain niin minä. Ehkä on turhaa pelätä, mutta en voi sille mitään. Korvaako kukaan koskaan näitä kipuja, joita joudun tuntemaan yhden vaivaisen pojan suhteen? Korvaako kukaan minulle näitä muun elämän saralla menetettyä kymmentä kuukautta? En usko, että kukaan korvaa. Ainut korvaus voisi tulla ihmiseltä itseltään, mutta sitä mahdollisuutta ei ole enkä haluaisi ikinä vaatia mitään sellaista.

Kauniita unia ja oman kullan kuvia. Niinpä niin. Arveluttaa taas nukkumaanmeno, että minkälainen uni syntyykään yön aikana.

Mä taisin jäädä kiinni tähdenlentoon
Menin sen mukana
Jo pitkän aikaa kaivannut oon enemmän sinua
Kuin ketään muuta
Mietin mihin kaikki oikein jäivät matkan varrella
Oon ajatellut nämä yöt ja päivät enemmän sinua
Kuin ketään muuta, kuin ketään muuta