Minä olen varmaan maailman katkerin ja kateellisin ihminen. Poksahdan kohta tästä kaikesta vihasta ja kateudesta, mitä sisälläni on. Ei voi tälle mitään, vaikka yritänkin hillitä. En kestä kuunnella, kun ihmiset valittavat poikaystävistään. Olisivat edes onnellisia ja iloisia siitä, että heillä sellainen on. Totta kai jostain asioista saa ja ehkä pitääkin valittaa, ei aina voi olla tyytyväinen kaikkeen ja jättää sanomatta, mutta joku sellainen asia kuin "poikaystäväni ei tuonut minulle kukkia syntymäpäivänäni". En katso sitä kovinkaan hirveäksi asiaksi. Eikös pääasia ole se, että heillä on se ihana poikaystävä, jonka kanssa he saavat elää, olla ja jota he saavat rakastaa? Ehkä olen jotenkin lapsellinen tai elänyt liian kauan tällaisessa inhottavassa tilanteessa, että mielipiteeni on näin outo? Tai en tiedä onko outo, mutta...

Välillä myös tuntuu, etteivät jotkut arvosta poikaystäviään lähes ollenkaan. Tiedänpä jopa tapauksia, jotka eivät pahemmin edes välitä koko pojasta vaan ovat yhdessä sen seurustelun takia. Mielestäni tuo on niin typerää. En voisi kuvitellakaan seurustelevani ihmisen kanssa, josta en oikeasti välitä. Minä en vain ymmärrä, että miten sitä jaksaa varsinkin näin "nuorena" (siis kun kyse ei ole vielä mistään avioliitosta tai vastaavasta) ihmiset valittaa poikaystäviensä huonoista puolista? Eikö olisi parempi keskittyä niihin hyviin puoliin, vaikka joskus joku piirre rasittaisikin?

Ehkä minä en saisi avata suutani tällaisista asioista. Enhän minä seurustele. No ei voi mitään, en vain siedä tuollaista. Olipa myös erittäin mukavaa kuulla omalta melko hyvältä kaveriltaan, että "et sinä tiedä, millaista se ikävä voi olla". ENPÄ TIEDÄ NIIN. Kiitos tästä.

En vain jaksa sitä, että kaikki muut saavat aina sen, jonka haluavat. Ehkä minä olen tehnyt jotain väärin. En tiedä enää mistään mitään. Minulle se merkitsisi niin paljon, jos saisin elää ja olla rakastamani henkilön kanssa, mutta monelle tutulleni se näköjään merkitsee vain sitä, että "no ihan mukavaa elää tuon kanssa, mutta ei se kyllä minun ostamaani paitaa ole paljoa käyttänyt eikä se lähetä kuin viisi tekstiviestiä päivässä". Oikeasti. Argh. Sitä minä pelkään, että Hoon tyttöystävä ei arvosta häntä ja on tuollainen nipottaja, joka vaatii ihan älyttömyyksiä eikä nauti siitä, että hän saa olla sellaisen ihmisen kanssa.

Taas minä itken. En vain ymmärrä.

Luulin, että helposti tästä

Irti päästä voi ikävästä

Että silmistä pois

On pois sydämestä

Ei se vaan ole niin