Minulla on pieni ongelma. En viihdy nykyisessä koulussani ja mieleni tekisi ehkä vaihtaa erääseen kouluun, jossa tämä kyseinen Hoo on. Itse kouluna se paikka voisi olla jollain tasolla parempi minulle, mutta saattaisin pilata tulevaisuuteni, koska se on lukio ja minä en tunnetusti ole hyvä koulussa. Silti minua houkuttelee vaihtaminen jo ihan ilman Hootakin ja hän nyt vielä enemmän houkuttelee minua sinne. Se voisi olla niin ihanaa. Kolme vuotta hän voisi olla näköpiirissäni. Saisin nähdä melkein päivittäin hänet, ehkä tutustuakin vielä enemmän ja kaikkea. Toisaalta se voisi olla paha virhe. En luultavasti pääsisi rakkaudestani yli ja se voisi vain syventyä. Niiden kolmen vuoden jälkeen olisin pitänyt sitten hänestä neljä vuotta ja vaikka toisaalta voisi ajatellakin, että ehkä siinä olisi aikaa niin paljon, että ei tiedä, vaikka meistä vielä voisikin tulla jotain. Silti on ehkä turhaa miettiä sitä. Entä jos ei? Sitten minä kärsisin ne kolme vuotta, kuolisin varmaan siihen tunteeseen.

Minä en osaa miettiä tätä järkevästi. On tässä vielä aikaa tehdä päätös, koska jos vaihdan sitä koulua, niin joskus neljän-viiden viikon päästä minun ehkä pitäisi ottaa yhteyttä kouluun ja näin. Ehkä käyn kysymässä siellä paikan päällä jotakin ja yritän samalla saada Hoota näköpiiriini. Äh, että minä osaan olla epätoivoinen!

Sulla kaunis on sun suu
Kun se hymyyn avautuu
Olemukses valloittaa
Mieleni taas sumentaa
Ajattelen sua niin
Öisin tuut mun unelmiin
Sekoitat pakan taas
Ja saatat minut taas hämmennyksiin